Dnes až 30% sleva na plakáty
Platí pro objednávky nad 799 Kč.
Ve spolupráci s Gallerix
Sanna Wieslanderová

Plakáty narození od Sanny Wieslanderové

Sbírka našich milovaných plakátů k narození se rozrůstá. Nyní uvádíme na trh dva nové náčrty Cuddle a Sweet Dreams, které ilustrovala talentovaná umělkyně Sanna Wieslander. Plakáty novorozenců mají jedinečný a láskyplný výraz a jsou původně celé ručně načrtnuté a poté vytištěny na papír nejvyšší kvality. Každý plakát o narození je také podepsán ručně vyraženou pečetí Gallerix jako razítkem kvality.
Ručně kreslené skici
SWART Studio
Podrobné skici
Cuddle

Ilustrace Sanna Wieslander

990,00 Kč
Sweet Dreams

Ilustrace Sanna Wieslander

990,00 Kč
Seznamte se s umělcem
Multitalentovaná výtvarkyně a ilustrátorka. Kdo to ale vlastně je?
Jak jste se začala zajímat o umění a ilustraci?

– Vyrostla jsem v malém městě zvaném Uddevalla, které se nachází na západním pobřeží. Když jsem byla malá, vedla jsem si školní deník, do kterého jsem si zapisovala, že bych se chtěla stát pečovatelkou zvířat nebo výtvarnicí. Ale měla jsem alergii na chlupatá zvířata, a tím pádem jsem musela úplně zavrhnout tu první volbu.

Vždy jsem se zajímala o řemesla, malování a šití, ale dříve to byl jen můj koníček. Možná proto, že mi často říkali, že být výtvarníkem není skutečná profese. Myslím, že jsem si nedovolila snít ve velkém.

Nejdřív jsem pracovala ve zdravotnictví, maloobchodu a restauracích. Peníze, co jsem našetřila, šly na cestování, cestovala jsem, co jsem jen mohla! Neustále jsem však v životě něco hledala a měla jsem pocit, že jsem ve skutečnosti nenašla to, co by bylo pro mě to pravé. Teprve když jsem se přestěhovala do Göteborgu, puzzle začalo do sebe zapadat. Tu a tam jsem se rozhodla dát si rok pauzu, udělat cokoliv, co mě potěší, i když to k ničemu nevedlo. A tak jsem začala studovat na KV Art Academy a tím se mi otevřel úplně nový svět!

Pak jsem začala mít pocit, že bych to chtěla dělat každý den! Později jsem se přihlásila na Göteborg Art Academy, kde jsem vystudovala grafický design. Mimo jiné jsme se naučili různé techniky pro tisk ilustrací. Publikovala jsem mou závěrečnou práci na Instagramu a šířilo se to jako požár.

Obchody mi začaly volat a žádaly o koupi mých návrhů. Najednou jsem dělala to, o čem jsem jako malá snila. Založila jsem vlastní společnost a prodávala své ilustrace jako plakáty. Prostě nádhera! A od té doby se to nezastavilo.

V průběhu let jsem dělala výstavy na veletrzích a dokončila další druhy kreativních projektů. Vše od nástěnných maleb a ilustrací až po reklamy, oblečení, porcelán a tapety.

Jak byste popsala svůj styl a umělecké vyjádření?

– Podrobný, trochu mystický, komický a nápaditý. Ve své práci opravdu dbám na detaily, to říkával můj učitel umění. Dokážu sedět hodiny nad opravdu drobnými detaily a tužkou 0,2 mm. Málokdy mám pocit, že jsem skončila, a dokážu pracovat na jedné ilustraci několik týdnů, ba dokonce i měsíců. To je samozřejmě dobře i špatně.

Někdy si přeji, abych mohla být spokojená s jednoduchými liniemi, nebo jen namalovat něco abstraktního. Ale nemyslím si, že je to zkrátka pro mě. Ponořit se do jednoho obrázku je něco, co miluji, je to můj druh meditace.

Co Vás inspiruje, když tvoříte své umění?

– Mám ráda pobyt v přírodě a čerpám z ní spoustu inspirace. Od dětství jsem měla velkou představivost a schopnost vidět tvary a tvory ve všem kolem sebe.

Praskliny ve velké skále vypadají jako horský troll, listy na větvi vytvářejí tvary ptáka atd. To je něco, co vkládám do svém umění. Hrát si s mou představivostí a kombinovat různé motivy k vytvoření nových fantastických tvorů.

Lidé a osobnosti jsou také velmi vzrušující. Tak vznikla moje série „Zvířecí instinkt“, kde jsem kombinovala osobnosti lidí a zvířat.

Když jsme měli Ebbu, obrátil se celý náš svět vzhůru nohama.
Máte vlastní dceru, co rodičovství znamenalo pro Vaši roli výtvarnice a pro Vaše umění?

– Když jsme měli Ebbu, obrátil se celý náš svět vzhůru nohama. Před tím, než jsme ji měli, měla jsem obraz, na kterém jsem pracovala jako vždy, a možná bych se pokusila začít znovu pracovat na plný úvazek. Vždycky jsem ráda hodně pracovala, takže plán byl být na mateřské dovolené tak 6 měsíců.

Ale od prvního dne s touto nádhernou malou holčičkou jsem nechtěla dělat nic jiného, než být s ní doma! Nakonec jsem zůstala na mateřské 18 měsíců a pracovala jsem pomalu, když jsem měla trochu volného času. Někdy po večerech jsem pracovala na zadaných projektech a do svého ateliéru jsem chodila jen asi dva dny v měsíci. Samozřejmě jsem sebou brávala Ebbu.

Tvoření nových motivů pro plakáty bylo tedy během této doby pozastaveno. Ale Ebba mi dala spoustu inspirace pro jiné typy kreativity. Najednou jsem v jejím pokoji vytvářela nástěnnou malbu, postavila jsem dětskou tělocvičnu, ušila vycpaná zvířata, vyrobila světla z balónků a spoustu dalších věcí. Něco pro ni, aby měla opravdu pěkný prostor.

Být na rodičovské dovolené bylo pro mě v mnoha ohledech opravdu důležité. Zejména možnost trávit spoustu času s mou novou rodinou. Ale také mi to dalo čas zjistit, čemu se chci věnovat ve svém umění v budoucnu. Od roku 2013 pracuji na ilustracích k plakátům, to mě opravdu bavilo. Ale v poslední době mám pocit, že si chci rozšířit obzory a pracovat i v jiných oblastech.

Přihlásila jsem se na kurz dekorativní malby na Tibro Craft Academy a přijali mě! Ačkoli jsem v minulosti dělala nějaké dekorativní malby, chci se o tom dozvědět více, zejména o starých technikách a řemeslech. Teď tam studuji něco málo přes dva měsíce a plán do budoucna je moct také pracovat trochu obšírněji a se štětci, v kombinaci s tvorbou plakátů a ilustrací motivů!

Moje další kolekce se bude hodně lišit od návrhů, které jsem doposud tvořila, v tuto chvíli ve skutečnosti navrhuji nové dětské designy. Vše díky Ebbě.

Stručně řečeno, rodičovství opravdu ovlivnilo moji roli výtvarnice. Dalo mi to nové hodnoty a také mě nastavilo na úplně nový směr.

Jako výtvarnice máte širokou škálu dovedností a tvořila jste ilustrace a obrazy k téměř všemu, od plakátů a porcelánu po stánky s jídlem a nástěnné umění. Jak to bylo s ilustrací náčrtů pro plakáty k narození dítěte?

– Bylo to hodně zábavné! A dost obtížné! Nakreslit dítě pro široké publikum vyžaduje schopnost s ním soucítit, a zároveň být velmi neutrální, a to nebylo zrovna jednoduché. A pak také kreslení jednoduchými, jasnými černými čarami, aby se to později dalo přepracovat do vektorové grafiky, která je v tisku škálovatelná. Bylo pro mě obtížné „neskrývat se“ za tenké čáry tužkou a stíny. Tyto typy linek jsou tak přímé a výmluvné.

Ale bylo to opravdu skvělé a technicky poučné. Myslím, že se nám nakonec podařilo vytvořit opravdu roztomilé malé dítě.

Jaký máte vysněný projekt Vy jako výtvarnice?

– Bože, kde mám začít? Je toho tolik, co chci udělat!

O čem jsem velmi dlouho přemýšlela, je vytvořit dětskou knihu... Myslím, že bych ji napsala i ilustrovala. To je určitě na mém seznamu nápadů. Bylo by také skvělé pracovat se scénografii. Vytvářet kulisy a prostředí pro divadelní představení nebo pro televizi a filmy.

Momentálně čerpám spoustu inspirace ze svého vzdělání, a proto bych se chtěla více věnovat dekorativní malbě. Jako malování schodů, restaurování kostelů a starých domů. Takové věci. Bylo by také zajímavé začlenit dekorativní malbu do mého vlastního umění, prezentovat ji na výstavě a udělat něco výjimečného. Možná by to byla pěkná změna, pokřivit staré motivy a vytvořit něco šíleného, něco bláznivého, ale za pomoci stejné techniky.

Vidíte? Je tolik zábavných projektů, které bych chtěla v budoucnu uskutečnit!

Více od Sanna Wieslander